fredag, maj 05, 2006

Utslagen rökdykare...

Ännu en härlig dag i skolan.
Min basgrupp hade rökdykning hela förmiddagen, då vi skulle ha rökdykarledarens roll i fokus..
I det så ingick det typ att träna på hur man ska gå till väga om en rökdykare blir utslagen, alltså kollapsar (eller försvinner). Så det blev en hel del styrketräning idag det kan jag lova.. Vi fick turas om att släpa ut varandra från hus och källare mm. Jag åkte på att släpa ut samma kille 2 ggr... Fast andra gången var det jag som var rökdykarledare, så jag fick "bara" komma till undsättning till Rökdykar 1:an och hjälpa honom att släpa ut Rd 2:an.

Härligt, soligt väder hade vi i alla fall... Gott att vara ute då =)

På eftermiddagen hade vi en intressant lektion ang självmord.. Lite om vilka, varför, orsaker, statistik, bemötande osv.. Väldigt lärorikt och intressant faktiskt.

Nu väntar en film på mig..."Flightplan" med Jodie Foster.. Har inte sett den än, och har ganska höga förväntningar på den... Så vi får väl se om den motsvarar det jag hoppas på..

Inga kommentarer: