torsdag, september 28, 2006

Fotboll och en hårdsmält förlust....

Njöt av en härlig sovmorgon imorse...
Slappade lite sen under resten av förmiddagen, hade liksom bestämt mig för att träna ute på brandstationen sen under eftermiddagen.
Hann typ inte mer än komma dit förrän jag fick frågan om jag ville vara med och spela fotboll. Givetvis är jag inte den som säger nej till det i första hand. Tycker det är asroligt att lira med killarna =)
Tror dock att jag klarar mig ganska hyfsat från blåmärken denna gången, men det blev lite hårda tag ändå.... En av killarna lyckades på nåt sätt hellre prickskjuta på mig än på målet.... Fick en boll rätt upp i huvudet, sen lyckades han ladda o r d e n t l i g t och prickskjuta mig i magen (som tur var så hann jag spänna magmusklerna, så jag stod fortfarande upp efteråt..) och sen snubblade han och landade rätt på mig varpå jag landade rätt i målet =)
Tror det är en av anledningarna till att dom tycker det är kul när jag är med och spelar, jag bryr mig liksom inte, jag är ju lika hård tillbaka. Ger man sig in i lekern får man leken tåla, heter det ju, och det stämmer tycker jag.
Desstutom tycker jag ändå att det är skitkul att spela med dom, även om man får lite småont emellanåt...

Stannade sen kvar och käkade med grabbarna också, och kollade på hockeyn Frölunda-HV71 också..... Det känns grymt hårt att behöva erkänna att HV faktiskt (trist nog) vann med 6-1......I Scandinavium dessutom...!
A ja.... Nya, friska tag killar!
Heja på Frölunda!

Inga kommentarer: