tisdag, september 05, 2006

Blåslagen....igen.....

Jodå, så vart det dags igen... Full av blåmärken på benen, framförallt smalbenen....
Har vart ute på brandstationen ikväll och spelat fotboll med killarna. Som vanligt blev det en hel del tramp, slag och sparkar... Inte bara från mig då kan tilläggas, nä då, killarna kan vara precis lika fula =) Men det är det som är så kul med att spela med dom, dom vet hur jag funkar och att dom kan ta i lite med hårdhandskarna (trots att jag är tjej....hrmm...)
Fick en sån jädrarns spark rätt på smalbenet, oj vad ont det gjorde... Lär nog få en fin blålila färg där tills imorgon... Men sånt är det, vill man vara med i leken får man leken tåla. Och det gör jag med stort nöje också =)

För övrigt började jag på mitt vikariat (inom äldreomsorgen, tyvärr... Eller missförstå mig rätt, inte tyvärr så, utan tyvärr för att det inte är ett brandisjobb...) idag. Fick ju 75 % - igt vikariat året ut. Skönt att slippa gå arbetslös, snacka om... Jobbar dock bara imorgon också sen är jag ledig 2 dagar igen =) Men det finns ju en hake, och den haken råkar vara att jag jobbar lördag och söndag... Men men, sånt man får ta.

Imorgon kör jag igång med mina spinningpass igen ute på gymmet.
Ska köra ett helt nytt pass efter det första; minimaraton. Ska bli kul, men lite, lite nervös är man allt...

Inga kommentarer: