måndag, september 18, 2006

Chockstart.....

Jo, vi kan ju lugnt säga att min måndag startade på, ett för kroppen, minst sagt chockerande sätt.....
Skulle börja jobba 7.30 och hade ställt mobilen på väckning kl 6.... Som (förmodligen) dom flesta har jag som vana att snooza en sådär 5-15 minuter....
Nu finns det ju bara ett problem med att använda mobilen som väckarklocka..... Trycker man på fel knapp så stängs hela alarmskiten av!!!!!
Just detta hände mig imorse....
7.15 vaknade jag till och kollade på klockan.... Jättekul.... Rusade upp från sängen (jättekul igen....), ringde jobb och sa att jag kommer så fort som möjligt, bara precis slänga i linserna, ingen frukost, slängde ner tandborste (glömde givetvis tandkrämen, så jäkla irriterande...) i ryggsäcken..... Som tur är så har jag ju en "dagpappa" som passar Indy åt mig när jag jobbar, så han fick ge honom morgonmaten och gå morgonrundan...
7.40 trillade jag in på jobb men en kroppstemperatur som jag lätt gissa var över mitt normala....

Jobbade tack och lov bara till kl 14 idag, sen fick jag hem och koppla av lite grann innan det var dags att sticka och träna...
Hemma igen 20.30.... Hann precis duscha och fixa lite mat innan C.S.I började (blev till att spela in Prison break ikväll...), och under tiden som jag kollat på det har jag lekt med Indy också. Kollar man runt i vardagsrummet nu så kan jag tala om att här nog ligger minst 10 olika leksaker lite varstans......
Han gillar att dra fram så många leksaker som möjligt.... Jo visst, har man så mycket lekisar som han har, så klart man måste utnyttja dom allihop..... Hrmm....

Nä, nu så väntar sängen....
Bara att hoppas på att man kan få vakna på ett stillsamt sätt imorgon innan jobbet....

Inga kommentarer: