lördag, december 02, 2006

Att leda en fyllekaja......

Någon som gjort det förrut???..... Tvivlar jag inte på....
Skulle ju ut och äta middag med min mamma (+ några till från jobb) igår...
Kan ju säga att kvällen tog slut ganska tidigt......
Maten var jättegod och vi hade jättetrevligt........ Ända fram till halv elva vill säga.....
Då dök mammas sambo (som ju varit på julbord med sitt jobb...) upp på restaurangen....... Helnitad!!....
Visste visserligen långt innan hur kvällen (eller rättare sagt att kvällen) skulle sluta som den gjorde....
Mamma bestämde sig för att va en mes (sorrry morsan, men så är det faktiskt....) och avsluta kvällen och följa sambon hem.... (tror jag och många andra med mig hade vart rörande överrens om att karln egentligen borde fått ta sig hem bäst fan han ville... Var och en ansvarar för sin egen fylla, inte sant....).

Jag kan ju lätt säga att det aldrig, någonsin tagit mig SÅ låååååååång tid att gå från stan och hem....
Nu är det ju så att vi bor i samma område jag och min mamma, så det blev ju att jag fick slå följe med dom hemåt....
Första 500 meterna kom vi knappt nånstans för sambon ville inte gå hem överhuvudtaget.. Det slutade med att jag fick ta tag i slipsen och dra människan (och jag menar bokstavligen dra...) framåt.. Nästa typ 2 km fick jag och mamma gå på varsin sida om honom för att kunna ta oss fram nåtsånär rakt....
Sista kilometern pallade ingen av oss med honom längre, så han fick ta sig framåt bäst fan han ville, vilket definitivt inte var rakt fram kan jag säga..... Snarare typ höger, vänster, 360 grader, tillbaka 360 grader, höger, bakåt, framåt, vänster...... Ja, ni fattar..... Allt växlat med totalt stillastående läge lite då och då....
Har aldrig tagit så lång tid att ta sig fram 1 km..... Sniglarna sprang om oss typ....
Ja ja, man fick sig en hel del skratt i alla fall....
Plus att man ju var tvungen att använda den där videoinspelningsfunktionen på mobilen =)

Well, well.... Nu ska jag sticka och hämta Annika så hon slipper gå i regnet.
Jaaaa, vi ska ut denna helgen också...
Fast idag blir det väldigt lugnt på alkoholfronten. Sant.

För övrigt måste ju bara nämnas att Frölunda fan i mig slog HV71 med 5-4 ikväll!!!!!!!
Wooooohoooooo!! Suckers!

1 kommentar:

Anonym sa...

någon gång måste man dricka sig snygg och sen var GPS sönder.