fredag, december 08, 2006

Don't drink and drive! Drink to forget your sorrows......

Mmmm, va några dagar sen jag orkade med att kladda ner lite ord här på bloggen.....
Inte haft den bästa veckan i mitt liv kan vi väl säga... Kantad av misslyckande och besvikelse.....igen.....
Inte kul alls....
Men, är man en fighter så är man.... Kan faktiskt vara ganska jobbigt ibland att alltid vilja vara en fighter och kämpa på... Har inte så lätt för att bryta ihop faktiskt, är snarare en sån där irriterande "bit ihop"-människa..... Gillar inte att bryta ihop så därför är det lättare att avskärma sig lite grann från samtalsämnen som rör besvikelsen... I alla fall tills man återfått (det mesta..) av styrkan..

Ja ja, skit samma.... Var i alla fall på julfest med jobb i onsdags. Vi turade Helsingborg-Helsingör och sen blev det en liten utekväll på Harrys i Helsingborg... Snacka om att denna veckan gått snabbt p.g.a. det =) Jobbade typ kväll i tisdags, sen var det party i onsdags, semester igår, en kort arbetsdag idag och ledig hela helgen..... Så borde det alltid vart =)
Men åter till julfesten..... I think it's safe to say att jag lite sådär smått dränkte mina bekymmer lite grann i onsdags..... Blev ju lite cider, öl, drinkar, Jäger......... Gott var det och jag kan ju lätt säga att jag inte hade ett enda bekymmer på hela kvällen =)
Var ganska skönt att få glömma allt en liten stund och bara få vara glad och ha kul med jobbarkompisarna..
Tja, sen igår återgick ju allt till det normala igen....
Men.... Jag reser mig... Det gör jag alltid.... Även om alla törnar sätter sina spår inom en.. Men sånt syns ju inte på utsidan.... I alla fall inte om man inte vill att det ska synas......

Köpte faktiskt lite nya (eller ja, gamla...) DVD-filmer i måndags... (what can I say, vissa tröstar sig med godis, jag tröstar mig med film....)...
Blev lite kultfilmer: "Sound of music" (ja, jag vet men det är faktiskt en sån klassiker som man bara måste ha...), "Sleepers" (grymt, grymt bra film med bra skådisar.. Måste bara ses!..), "Commando" (är det nån mer än jag som kommer ihåg Schwarzenegger i denna filmen som faktiskt är bra...), "Valentine" (också riktigt bra film oavsett vad kritiker säger..... Plus att det faktiskt är så enkelt att vilken film som helst som
David Boreanaz är med i är väääääldigt sevärd.... I alla fall om man är tjej...) och sist men definitivt inte minst "Köplust" (bra Stephen King-filmatisering med Max von Sydow....).

Nu ikväll vart det (äntligen) lite styrketräning igen.... Fan inte kört nån styrketräning på typ 1 vecka....
Givetvis har jag ikväll inte heller missat tidernas julkalender: Hipp hipp - Itzhaks julevangelium! Jag säger bara "Tiffany" och "Kajan" - bäst!
Det roligaste av allt är att scenerna med "Kajan" på skolan i Revinge är inspelade i våras när vi fortfarande gick på skolan, så en hel del av scenerna har jag och x-antal klasskompisar stått och tittat på vid inspelning =)
Scenen från denna veckans avsnitt till exempel, där "Kajan" ska hämta ut sin julgran.... Jag satt på en brandbil precis bakom ;)

Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på film.

Inga kommentarer: