fredag, december 22, 2006

Det här med julen......

Hela denna veckan kan nog för dom flesta sammanfattas med ett enda ord: stress.....
Det är masshysteri typ överallt; på köpcentrum, i mataffärer you name it.....
Bara ett ställe som varit lugnt, framförallt idag..... Gymmet =) Var hur skönt som helst att träna idag eftersom mer eller mindre alla har annat för sig....

Sen finns där ju folk som helst av allt skulle vilja bojkotta hela det här jul-jippot......
Jag är en av dom.....
Kan inte säga att jag gillar julen så mycket mer...
Mer eller mindre tappade min julstämning när mina föräldrar skilde sig... Inte deras fel, men det bara blev så... Julen är inte densamma längre så...
Efter mycket, mycket betänketid så bestämde jag mig (lite motvilligt...) för att släpa in en gran i lägenheten.... Var väääääldigt nära att skita i det helt i år för efter allt som hänt denna månaden så har jag, om möjligt, ännu mindre julkänsla än vanligt... En jävla massa jobb med att först släpa in granen, sen klä den, stå ut med en jäkla massa barr överallt (har man hund vet ni så drabbas man automatiskt av fenomenet att ha barr i hela lägenheten istället för bara i det rummet granen befinner sig....), sen går det bara några veckor sen ska man fan i mig plocka ner alla grankulor och släpa ut skiten igen.....
Men.... Nu står den här i alla fall, efter många om och men...
Ser redan fram emot när den är väck igen.....

Börjar dessutom utveckla lite ångest för att jag ska jobba natt julafton och juldagen....
Eftersom min julkänsla inte har vart på topp på några år så brukar jag mer se fram emot att gå ut och festa lite, men det nöjet lär jag ju inte få i år tyvärr....
Blir fest imorgon på lillejulafton istället....

Ohh, och såklart det årliga nöjet (eftersom det inte är illa nog att fira jul en gång...) med att fira jul två gånger...... En dag med mamma och en dag med pappa.... Jätteskoj....
Ja, alltså det är ju kul så att träffa föräldrarna och äta middag ihop och så, men mindre kul att man alltid ska behöva göra det vid två olika tillfällen.....
Men.....

Har i alla fall handlat alla julklapparna....
Var på Center Syd idag igen och trängdes och slogs med hysteriska pensionärer och föräldrar som stressade sig igenom det sista av julhandeln...
Imorgon ska jag ta en liten sovmorgon innan jag ska ut på brandstationen och träna lite..
Sen på kvällen blir det julmiddag med mamma m.fl. innan det är dags för party...

Inga kommentarer: