tisdag, december 19, 2006

Julbad....

Haft en del att göra under kvällen....
Stack ut en sväng till gymmet för att konditionsträna lite grann...
Nu har jag precis julbadat Indy =)
Brukar bada honom två gånger om året och tyckte det passade bra nu, skönt att få det gjort innan jul och nyår...
Det tyckte nog inte Indy däremot..... Hade han fått bestämma så hade han nog aldrig badat....
Kan ju nog säga så mycket som att det inte är en av hans favoritsaker.....
När han väl står i badkaret och blivit genomduschad och man håller på att shamponera in pälsen, så ser han mer eller mindre lidande ut.....
Dessutom måste man shamponera in honom i två omgångar eftersom han har sån enorm päls.... Han har massor med underull så det är svårt att få honom genomblöt kan jag säga... Trots man shamponerar in honom två gånger så blir pälsen inte riktigt blöt...
Men när själva badet väl är klart så myser han i stora drag =)
Då får han sitta med badlakan runt sig och få torkat av pälsen..
Skönt nog så torkar han ganska fort av sig själv, men eftersom det inte är så varmt ute brukar jag föna pälsen lite snabbt med en hårtork också...
Det verkar han inte heller tycka är så dumt... Han vänder själv på sig och vrider huvudet åt höger och vänster för att man ska kunna föna runt öronen =)

Nu ska jag slappa vidare på soffan ett tag..... Får lägga mig i tid ikväll, ska jobba imorgon....

Inga kommentarer: