torsdag, augusti 31, 2006

Göteborg rules!!!

Vilka dagar vi haft i Göteborg!!
SÅ härligt!
Vi åkte tåg upp vid lunchtid igår och var framme i Göteborg halv fyra på eftermiddagen. Då gick (!!) vi från Centralstationen till vandrarhemmet som låg i stort sett mitt emot Liseberg. Kan säga att det var en stor miss.... Det var ganska långt att gå den biten och speciellt med en tung väska som skar in i axeln på en...
Men men... En timme senare checkade vi in på vandrarhemmet, slängde in väskorna och stack iväg mot Liseberg...

Vi blev glatt överraskade av att där faktiskt inte var så mycket folk där, så nån speciell kö till karusellerna existerade inte precis.. Max 5 minuters väntetid =) Perfekt.
Våra favoriter under kvällen blev solklart Balder och Jukebox... Vi åkte dessa båda typ 5 ggr vardera... Balder var helt underbar!!
Vi tog även sådana gammaldags foton där man fick ikläda sig autentiska kläder från förr i tiden. Vi valde att ta på oss rollen som barflickor =)

När Liseberg sen stängde kl 22 så vart det hem till vandrarhemmet iegn för att göra sig lite iordning och sen blev det till att utforska Göteborgs nattliv lite..
Vi tog spårvagnen in till Avenyn där vi gick in på Hard Rock Café för att ta varsin öl. Efter ett tag kom 2 trevliga boys fram och frågade om dom fick slå sig ner, och det fick dom ju givetvis... Sen slapp vi betala för några drinkar =)
Strax efter kl 1 drog vi vidare till nåt annat ställe som jag inte kommer ihåg vad det hette...
Lite innan 3 på natten var i alla fall jag och S hemma på vandrarhemmet igen, och då var vi måttligt trötta. Snacka om att vi sov gott dom timmarna vi fick sova... Utcheckning var redan kl 10 nästa morgon så...


Efter en välförtjänt morgondusch tog vi spårvagnen in till Centralen där vi låste in våra gigantiska väskor...
Sen vart det lite frukost på Espressohouse och sen gick vi ner till Scandinavium och FRÖLUNDA-SHOPPEN!!! =)
Fick handlat ett badlakan, ett nyckelband och 2 örngott... stiligt =)
Resten av dagen fram till tåget gick halv 4 spenderade vi på Avenyn och i Nordstan. Maaaassssor av affärer att gå i...

Tågresan hem gick förbannat långsamt...!
För det första så fick jag en sur gammal kärring bredvid mig som satt och trängdes och armbågade mig ända ner till Halmstad... Jesus Christ! Get a life!!!

Väl hemma igen fick jag en jättekram och många långa pussar av Indy (mamma har passat honom åt mig...) som var glad över att få se mig igen =)
Snacka om att det känns skönt att vara efterlängtad!

Inga kommentarer: