torsdag, augusti 17, 2006

It's a funny thing about karma....

Karma.... Vad betyder det...?
Finns det??...
Varför är vissa personer mer lyckligt lottade än andra?
Jag tror vi alla har mött en eller flera sådana personer i våra liv, där allt tycks flyta på för dom... Inga hinder på vägen dom får alltid som dom vill och önskar, oavsett om det gäller saker, personer eller jobb...
Då måste jag ju ställa mig den enkla frågan; varför????
Varför ska vissa ha det så jäkla lätt med allting, när andra får kämpa enda ner i själen för att uppnå något... Och kanske ändå inte lyckas...

Så måste jag då ställa mig nästa fråga; har jag nånsin fått nått utan att kämpa??... Svaret är nej... Och trots kamp har jag kanske ändå inte uppnått målen...
Jag tycks fan i mig alltid få kämpa tills jag får blodsmak i munnen (bildligt menat....oftast...) och det är inte ens då säkert att det går min väg...

Om karma är på riktigt så måste jag ha pissat på någon rejält mycket i ett tidigare liv... För någon större karma verkar jag inte ha i detta livet...
Inte än i alla fall...
Bevisa mig gärna fel..

"Ad astra per aspera"

Inga kommentarer: