onsdag, augusti 02, 2006

Översvämning.....

Snacka om "intressant" ledig dag jag haft....
Började bra med regn och svalare luft, men lita på att man fick vad man begärde....
Satan vad det började regna precis efter (tack och lov...) jag vart ute med Indy på vår morgonrunda... Det öste ner i x antal timmar...
Ja ja, jag tyckte det var ganska mysigt att höra hur det öste när jag ändå bara gick hemma och var ledig... Städade lägenheten och laddade för att sticka ut och träna sen under kvällen... Men det skulle visa sig att det inte skulle hinna bli nån träning ikväll....
För när jag skulle gå ut med Indy kl 15 så fann jag att heeeela, och jag menar hela, bottenplan stod under vatten...... Trappan, förrådsutrymmen, allt....

Så efter rundan var det bara till att gå ner och hjälpa mina grannar att sopa undan vattnet... Och sen började allt jobb med att plocka ur förråden.. Jag har nämligen ett mindre och ett större utrymme...
Det mindre stod visserligen också under vatten, men det enda jag hade på golvet där inne var 2 gamla tomma flyttkartonger, och en väska med mina skridskor och gamla konståkningskläder i...
I det större utrymmet var det värre.... Hade lite mer på golvet där inne..
2 TV-möbler, några lådor med böcker, mina gamla gosedjur från när jag var liten (dessa låg som tur var i en sopsäck men vattnet hade läckt igenom där också, men det var bara dom understa djuren som blivit blöta...)...
Så istället för att sticka ut och träna så har jag nu hela badrummet fullt med kläder som torkas, balkongen är även den full med kläder, hela lilla sovrummet + en bit av köket är täckt med gamla barndomsböcker som torkas....
Och det luktar ju inte hallon just nu i lägenheten kan jag tala om....
Doftsprejen går varm här hemma....

Imorgon börjar jag i alla fall inte jobba förräns kl 16, så då SKA jag hinna med att sticka ut och träna lite på förmiddagen....
Suck... Missade nåt intressant på gymmet idag också bara för att jag inte hann ut där...

Inga kommentarer: