söndag, augusti 13, 2006

Brännvin och fågelholkar!

Igår var vi då och såg årets föreställning på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg; "Brännvin och fågelholkar"
Vilken show säger jag bara! Trist nog så regnade det på oss i stort sett hela tiden, men när föreställningen väl var igång tänkte man inte på det.
Årets föreställning var baserad på "Söderkåkar" och den är helt klart bland dem bästa av alla farser som gått på Vallarna!
Man skrattade i ett, och skådisarna bjöd verkligen på sig själva. Det blev en hel del utanför manus-prat och det lättade verkligen upp stämningen i regnet.

Jojje Jönsson spelade återigen rollen som brevbäraren "Dag-Otto" och hade dessutom nöjet att spela en karaktär till, nämligen snickaren "Larsson" en gladlynt herre som givetvis är glad i brännvin och skojerier och med en fru som pratar så att Barsebäck kunde ha stängts ner för länge sen...
Eftersom Jojje är min absoluta favorit tyckte jag dock att "Dag-Otto" fick lite för lite tid på scenen i år... Ingen kan någonsin bli trött på för mycket "Dag-Otto"... Så är det bara =)

I övrigt var Siw Carlsson och Annika Andersson återigen med på Vallarna. Två personer som man verkligen saknat under dom senaste åren...

Claes Malmberg var en av nyheterna på scenen i år, och han gjorde sig verkligen rättvisa i ensamblen. Han spelar rollen som den rike ockraren och grosshandlaren "Hugo Mytelius". Han bäddade för en hel del av skratten, inte minst då han körde iväg utanför manus och fick både sig själv, sina medspelare och publiken att gunga av skratt..

Efter föreställningen dröjde vi oss kvar en liten stund för att inte behöva trängas med allt folk som skulle ut samtidigt...
När vi stod där och väntade upptäckte jag plötsligt att ensamblen kom ut på scen igen för att ge autografer till dom enstaka människor som stod kvar..
Jag fick givetvis eld i baken och for ner mot scenen igen. Tyvärr hade jag inget papper med mig, men jag hade min kamera =)
Så jag fick några fina bilder med skådisarna, och framför allt med Jojje =)

Så trots regnet blev det en väldigt härlig och lyckad dag!
Nu ska jag sticka iväg och jobba lite...

Inga kommentarer: