onsdag, april 26, 2006

Rökdykning!!!!!!!!!!!!

Gårdagen var ganska lugn måste jag säga.. Skolan fram till middagstid, (orientering...väääldigt skojigt...) sen spenderade jag visseligen eftermiddagen med att vänta på att vårdcentralen skulle ringa upp mig.. När dom väl gjorde det fick jag svaret (kanske inte helt oväntat) att det inte fanns någon läkartid förrän TIDIGAST 2 veckor!!.... Jo, gomiddag... Behöver ju liksom min kortisonspruta typ n u!
Får ringa imorrn på morgonen och fixa en akuttid istället.. Illa nog att jag behövde tacka nej till testerna i Göteborg.

Idag har vart en kämpig men jäkligt kul dag. Haft rökdykarinsatser i skolan idag. Riktigt kul! Visst, jag borde inte alls anstränga handleden, med är man envis så är man. Och jag vi l l e rökdyka idag, har inte fått göra det på så länge... Och jag sa att jag skulle göra så gott jag kunde för handledens skull vilket innebar att jag inte kunde släpa ut en massa dockor, men jag har såna goa killar i min grupp så det var inget problem. Vår insats skulle idag ta plats i en industrilokal, stor sådan, där det börjat brinna och ganska mycket folk var kvar inne.
Jag och L, en av killarna i min grupp, gick in som första rökdykarpar. För att slippa släpa för mycket slang och inte behöva bära ut en massa dockor fick jag gå som rökdykar-etta.
Vi gick in och sökte fram tills vår luft började ta slut sen fick vi gå ut och lämna över till nästa Rd-par. Vi fick ut 4 dockor första omgången.
Eftersom det var en stor lokal räckte det inte med Rd-par nummer 2, så jag och L fick gå in en gång till. Denna gången var jag Rd 2:a och vi fick även denna gång ut 4 dockor. Totalt låg där 9 dockor i lokalen, så det var jag och L som "räddade" nästan alla =)

Direkt efter skolan blev det bara till att köra hem till stan och direkt ut till gymmet för att hålla i mina 2 spinningpass.
Efter ganska tuff rökdykning hela dagen hann min kropp inte hämta sig helt från det, så det var ganska jobbigt att köra spinningen idag...

Nu har jag äntligen fått duscha, äta och vilat lite i soffan. Och vila i soffan tänker jag fortsätta med ett tag till =)

Inga kommentarer: