torsdag, april 27, 2006

Nyklippt gräs, operation och stuvade makaroner...

När jag var ute och gick morgonrundan med min Indy slogs jag plötsligt av en helt underbar doft... av nyklippt gräs... Det var första gången detta året. Fullkomligt ä l s k a r doften av nyklippt gräs, då känner man verkligen att det är vår. Hade kunnat stå kvar och bara njuta av doften hur länge som helst.

En mindre kul sak som hände idag var att jag fick ett inte så kul besked av läkaren idag... Ringde till vårdcentralen imorse och fick en tid ganska snabbt på förmiddagen. Läkaren klämde och kände på min handled och konstaterade att det rörde sig om ett ganglion... Det är alltså en geléfylld knuta inne i min handled som ligger och trycker på muskler och senor och det är därför jag har ont. Fanns 2 sätt att hantera det: man kan gå in med en spruta och suga ut den geléaktiga "fyllningen" och sen sputa in kortison i den tomma hinna, fast med denna behandlingen är risken väääldigt stor att knutan kommer tillbaka igen...ännu större...
Eller så kunde man få en tid hos ortopeden som i sin tur skär ett litet snitt och sen skär bort knutan helt. Risken att det ska återkomma sen är mycket, mycket mindre. Med tanke på mitt valda yrke som brandman och behovet av att kunna styrketräna kände jag mig mer eller mindre tvingad till att välja det sista alternativet... Kändes som det var smartast att välja operation, då lär jag ju förhoppningsvis slippa skitet i framtiden...

Efter en eftermiddag i skolan (med lektion i bröstsmärtor) kom jag hem, vrålhungrig, och slängde ihop lite stuvade makaroner. Hur underskattat som helst enligt min mening... (i mitt kök då alltså...) Lagar det alldeles för sällan. Fast egentligen tycker jag bäst om att ha stekt falukorv till, men förvirrad som jag var imorse glömde jag att ta upp falukorven från frysen.... Så det fick bli köttbullar till istället... Visst, köttbullar är inte dumt det heller, men då ska det vara mormors hemmagjorda köttbullar och inte såna där köpta färdigstekta... Dom är inte speciellt långt upp på min lista...

Nu ska jag slänga mig i soffan igen och dricka lite te.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilket tufft yrke du valt! lycka till o hoppas indy fick en köttbulle. vilken gullig hund.

Anonym sa...

vad snygg du är!! har du inga bikinibilder att visa!!!!

Anonym sa...

vad gör du lördag kväll tjejen???