söndag, juli 12, 2009

Karnevalen - dag 3

Söndag, och årets karneval är över.....
Alltid lika tråkigt när dom dagarna tar slut.. Älskar karnevalen... Hela stan lever upp, massor med folk ute och det kokar av mysstämning överallt :-)

Karnevalens sista dag höll jag mig väldans busy...
Drog faktiskt ner på stan redan på eftermiddagen för att kolla på karnevalståget... Inte vart nere och sett det på flera år så tyckte det va dags i år :-)
Hur mycket folk som helst på gatorna som alla skulle se tåget och sambatonerna ljöd över hela centrum....
Va ett fint tåg, fast mindre än vad jag kan minnas det för flera år sedan....
Efter stan va det bara precis hem för att fixa till sig och sen hem till Sophia och snacka och dricka lite cider inför kvällen bravader....
Vart en ganska mysig kväll. Började med att kolla på Svenska Akademien när vi kom ner på stan, sen fortsatte vi in till rock-tältet som heads down va mitt absoluta favoritställe denna karnevalen... Massa ös och kul folk :-)
Kvällen blev avslutad på den mindre av stans nattklubbar dit jag typ aldrig brukar gå annars, men kände mig bara så kräktrött på det vanliga stället.... För en gångs skull :-)
Hade en kul natt där, dans och bra folk att snacka med.
Sprang till och med på en av brorsans gamla polare och hans kompisar så blev lite kul prat med dom och sen lite efterfest faktiskt :-)
Hemma kl 6 imorse och vaknade till liv vid 12, sen har jag vart så satans rastlös och uttråkad så det finns inte...
Saknat min Indy nåt fruktansvärt idag dessutom.... Söndagar är inte min grej.... :-(
Men men, en veckas semester till i alla fall....
Gäller att passa på att njuta antar jag..



2 kommentarer:

Malin sa...

Ja är ledig hela helgen om du vill ta avsked från din semester med buller och bång....

Lina och Meeko sa...

Det låter helt fantastiskt bra med buller och bång :-)
Vi bokar lördagen! :-)