måndag, juli 13, 2009

Filmfrossa.....

Blivit en del filmtittande igår och idag.. :-)

Igårkväll blev det den nya Stephen King-rullen Dolan's Cadillac med bl.a. Christian Slater i huvudrollen. Ingen skräckis utan lite mer psykfilm...
Trots en inte helt tjock handling så funkade filmen tycker jag.. Verkligen sevärd, och Slater och Wes Bentley är grymt bra i huvudrollerna...

I förmiddags blev det min sista hyrfilm som åkte in i DVD:n....
Westernfilmen Appaloosa med Ed Harris och Viggo Mortensen...
Fantastiskt bra film! Sån film jag skulle kunna se många fler gånger :-)
Dessutom otroligt välgjord och Harris och Viggo är grymt coola i sina roller som tuffa hardcore Marshals.

Sen ikväll blev det fan i mig ett biobesök också :-)
Linda undrade om jag hade lust att hänga med och kolla på
Transformers - revenge of the fallen, och givetvis hade jag det.
Velat se den jättelänge! Bara älskade den första filmen och jag kan lova att uppföljaren inte gjorde en besviken!
Den här va ännu mer actionspäckad och introducerade många fler både Autobots och Decepticons. Dessutom va den fylld med humor så man fick skratta som fan också :-)
Absolut en film man bara måste se :-)

Inga kommentarer: