tisdag, juli 28, 2009

Älskar Tom Hanks..!

En av mina absoluta favoritskådespelare är Tom Hanks....
Gillar nästan varenda film han gjort...
Nu ikväll fick jag äntligen sett den senaste i ordningen; Änglar och Demoner...!
Mycket bra film även denna...
Gillade starkt DaVinci Koden också, har dock inte läste boken så hade inget att jämföra filmen med för alla som tycker annorlunda :-)
Tom Hanks klär än en gång på sig rollen som Dr Robert Langdon och denna gången flygs han till Rom och Vatikanstaten för att försöka hindra ett hot mot Vatikanen...
Andra bra skådisar är ju bl.a. vår egen favvosvensk Stellan Skarsgård samt Ewan McGregor, båda i riktigt bra roller.
Riktigt riktigt spännande nästan hela tiden, även om jag dock kunde lista ut vem som var the bad guy ganska tidigt :-)
Tyckte det va extra roligt att se när dom flängde runder i Rom eftersom jag själv vart där och vandrat runder både i Pantheon och i Vatikanen, St Petersplatsen och i Sixtinska Kapellet :-)
Helst klart en väldigt sevärd film och har man inte sett den än måste man bara se den!

Nu ska jag pallra mig i säng tänkte jag....
Börjar kl 7 imorgon bitti och blev tyvärr dessutom tvungen att jobba över 1½ timme imorgon..... Jättekul att stanna kvar till 15.30 när man egentligen skulle sluta kl 14.....
Inte blir det extrapengar heller..... Plustid..... Kuuuuul.......
Night night everybody...

Inga kommentarer: