lördag, juli 25, 2009

Jobb, träning, läsning och film... :-)

Vart lite gott och blandat den här veckan...
Började jobba igen i tisdags.... Hade dock vart smart och satt en mjukstart efter semestern så jag jobbade bara tisdag, onsdag, torsdag och sen ledig fre-sön :-)
Redan tränat 4 dagar denna veckan så tror jag ska ta en vilodag imorgon i alla fall...
Har dessutom redan läst ut boken jag lånade av Malin; Stephen Kings Staden som försvann (eller Salem's Lot som dom flesta kanske känner igen den som...).
Riktigt bra bok!
Hade tack vare den sista tråkboken jag fick drygat mig igenom, glömt hur kul det kan vara att läsa lite böcker.... :-) Gött man fick läst en bra bok nu som omväxling hihi.
Ska fortsätta på nästa Stephen King-bok nu :-)

Hyrde lite filmer i söndags som jag inte haft tid att se förrän nu....
Ikväll blev det Swing vote med Kevin Costner... Ganska bra film faktiskt...
Handlar om Bud (Costner) som är en arbetslös halvalkis med en mycket smart dotter. Bud kan inte skita mer i politik osv än vad han redan gör men på något sätt blir det just han som ska lägga den avgörande rösten om vem som ska bli USA:s nästa president, och nu ska alla försöka dra över honom till sin sida och alla vill va hans bästa vän.... Det enda Bud egentligen vill göra är att öppna en ny öl.....
Tillhör genren komedi står det, men jag skulle nog vilja sätta den lite i dramasektionen också....
Klart sevärd, men störde mig lite på slutet då man aldrig får veta vem sjutton Bud röstade på.... :-)

Imorgon får det bli två filmer under dagen om jag ska hinna se alla 3 innan dom ska lämnas igen :-)
Har Pride and Glory och Passengers kvar =)

Inga kommentarer: