måndag, februari 01, 2010

Film, film, film och nattjobb...

Den här helgen har jag inte gjort alltför mycket... Förutom jobbet då =)
Jobbat natt både lördag och söndag så har lite kass dygnsrytm just nu :-)
Hade i alla fall spinningpass i lördags så det kändes gött att få träna loss lite innan nattjobbet..
Har blivit en del filmer i dagarna dock..
Kollade in den senaste Wallander-filmen; Wallander: Dödsängeln häromdan..
Mycket, mycket bra måste jag säga... En av dom bästa i denna senste omgången Wallander-rullar...
Den här gången får Kurt utreda ett konstigt försvinnande... En ung flicka försvinner när hennes kör är ute och showar, men vid första blick verkar det inte som något brott ligger bakom utan snarare att flickan själv lämnat kören.... Men ju mer Wallander och hans gäng utreder desto klarare blir det att något konstigt ligger bakom det hela... När flickan sen hittas död i skogen och en till flicka försvinner måste gänget jobba fort för att förhindra ett nytt dödsfall....
Väldigt spännande slut kan jag tillägga :-)

Nästa film på listan vart Baksmällan (The Hangover).
Grymt rolig film :-)))
Handlar om 4 killar som drar till Las Vegas på svensexa... Morgonen därpå vaknar 3 av dom upp i ett väldigt kraschat hotellrum... Där finns en tiger i badrummet, en liten baby som gråter, en av dom saknar en tand och en annan har ett sjukhusarmband runt handleden....
Dom har inget minne what so ever över vad som hänt på natten, och nu saknas självaste brudgummen....!
Fantastiskt rolig film från början till slut! Måste bara ses :-)

Sista filmen jag såg var äntligen Night at the museum 2: Battle of the Smithsonian.
Ben Stiller är tillbaka som nattvakten.
Den här gången ska alla hans konstgjorda vänner som får liv under natten, flyttas till Washington DC till arkivet på Smithsonian...
När han får ett nödsamtal från Jedediah, den lilla cowboyen, att en ondskefull egyptisk farao tillfångatagit alla hans vänner måste han skynda sig till Washington för att hjälpa sina vänner....
Förutom alla dom gamla vännerna får vi göra några nya bekantskaper i den här filmen...
Ivan den förskräcklige, Napoleon, Al Capone, General Custer och Amelia Erhart är några av dom :-))
Enligt min mening är tvåan minst lika bra som ettan och den fick mig att skratta som sjutton :-)

Nu så ska jag sätta mig i soffan och hoppas på att lite trötthet kickar in så jag kan börja vända dygnet till rätta igen=)

Inga kommentarer: