lördag, februari 20, 2010

Kanon-film!

Idag har jag jobbat extra hela dagen... Har gått upp i tjänst och tagit flytande tid på jobb så det blir lite extra dagar nu framöver :-)
Nu ikväll när jag kom hem satte jag mig och såg en grymt bra film; Law Abiding Citizen med Gerard Butler och Jamie Foxx.
Clyde (Butler), en helt vanlig man, hans fru och barn blir utsatta för ett brutalt inbrott i hemmet där både frun och dottern mördas. Hans åklagare gör en deal då han inte vill riskera att förlora i rättssalen vilket resulterar i att den ena av dom två mördarna (han som var den som mördare frun och dottern) kommer undan med endast 3 år i fängelse. Detta får Clyde att sätta en manipulativ hämndplan i verket. Men hans hämnd innefattar inte bara mördaren, utan även åklagaren och hela rättssystemet...

Detta är en helt fantastiskt bra film med action från första början och ända in till slutet.
Rekommenderar verkligen att se den!
Gerard Butler är fenomenal i sin roll som laglydig medborgare/geni/psykopat och man känner sig hela tiden stå på hans sida vad han än gör.... I alla fall kände jag så =)
Butler har blivit en av mina favoritskådisar på senaste tiden.
Han har visat att han klarar av vilket typ av filmer som helst, oavsett om det är action, komedi eller romantik.
Några få i högen av dom filmer han gjort är t.ex. The Phantom of the Opera, 300, PS. I love you, RocknRolla, The Ugly Truth, Gamer och senast då Law Abiding Citizen.
He's a man to watch out for :-)

Gerard Butler

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är den BRA!!!! :-))

Malin sa...

Du har fått en utmärkelse av mig... Gå in på min blogg och kolla. Kram