onsdag, februari 03, 2010

Kläder, kläder, och åter kläder....

Jisses va det blev mycket shopping för min del den senaste veckan.....
Förra onsdagen stack jag ner till stan för en spontanbesök inne på Olofssons då en av mina kollegor sagt att dom hade massa snygga reakläder...
Eftersom det va ett bra tag sen jag shoppade kläder tänkte jag att jag kunde ta mig en titt, kanske i alla fall prova lite för skojs skull :-)
Hihi, skulle jag inte ha gjort...
Min kusins sambo jobbar i den här butiken och hon är otroligt duktig på att plocka fram och pricka in kläder som jag gillar och som blir snygga på mig...
Jo, jag ryckte åt mig några reakläder varav några va jättesnygga...
Men Sara plockade fram en jättesnygg marinblå/vitrandig tröja till mig som bara va sååå snygg och sååå skön... Den blev jag tvungen att ha! :-)
Sen kom hon med en till snygg typ överdragstopp eller vad man ska säga... Den är svårbeskriven, men jäkligt snygg ;-)
Bestämde mig för att ta den randiga tröjan och sen lägga undan den andra + ett vitt linne för att komma in på fredagen och prova igen och hinna bestämma mig tills dess....
Jag handlar sällan kläder på impuls utan vill helst känna och veta att det verkligen är ett plagg jag kommer använda mycket sen....

Sagt och gjort, i fredags gick jag dit igen med mamma med som smakråd =)
Hade i stort sett bestämt mig redan innan att jag nog ville ha även dessa kläderna...
Även mamma tyckte det va jättefint.
När jag sen står där inne i provrummet kommer plötsligt Sara med ett nytt plagg som dom precis fått in.... En svart kofta med grått tunt jearseytyg insytt i den....
Asläcker!
Sara frågar om det är nåt annat jag kände att jag behövde och mamma passade på att nämna att jag hela vintern tjatat om att jag skulle vilja hitta en snygg bikerjacka i skinn med muddar i armar och midja...
Dom hade precis fått in såna...!
Fick prova en svart som jag exakt i den stilen jag velat ha!..... (fuskskinn of course...).
I'm in heaven :-))
Eftersom jag fått presentkort på Olofssons av pappa i julklapp + klädpengar av mamma & Tommy och av mormor i julklapp så kändes det rätt att utnyttja dessa till koftan och jackan...
Så..... Jag köpte min överdragstopp, ett vitt och ett svart linne och la undan skinnjackan och koftan hihi..
Va med stor glädje nere i stan igår och hämtade dessa :-) Fick t.o.m. rabatt på det haha...
Inte konstigt så som jag shoppat där senaste dagarna hihi.

Känns nice att få lite nytillskott i garderoben såhär inför våren som, trots all skitsnö, lär komma förr eller senare :-))
Oj, va långt det här inlägget blev.....
Bara för lite kläder hihi.

Inga kommentarer: