fredag, februari 12, 2010

Torsdagsmys....

Hade en superbra dag igår =)
Först få njuta av en härlig och välbehövd sovmorgon och en lugn förmiddag, sen hann jag fasen ta mig stordamma hela lägenheten också ;-)
På eftermiddagen va jag iväg på en annan än min vanliga bank för att se om jag kunde få bättre lånelöfte där.... Fram tills igår va jag kund hos Swedbank, men från och med igår bytte jag till Handelsbanken istället.... Swedbank ville inte ge lånelöfte utan borgensmän, Handelsbanken gav utan några problem ett lånelöfte så där förlorade Swedis en kund, haha.
Nöjd med mitt nya val.
16.30 hämtade jag upp min kära mamma sen begav vi oss till lägenheten jag suktar efter för att gå på en till visning. Kändes riktigt bra att ha henne med sig så man fick en till syn på den.
Den är nice, om man fixar till den lite :-)
Sen inledde vi vår myskväll =)
Vi brukar ha det ibland när mannen hennes jobbar kväll.
Så det blev thaimat från Basilika, lite snacks och en riktig chickflick; Under Toscanas Sol med Diane Lane. Den är underbart bra!
Handlar om Frances som får reda på att hennes man är otrogen, tar ut skilsmässa, kräver henne på underhåll och vill bo kvar i deras hus tillsammans med den nya kvinnan som är gravid med hans barn... Frances deppar ner sig måttligt men bestämmer sig för att starta om på nytt när hon på en rundresa i Toscana spontanköper en nergången villa...
Underbar film om vägen tillbaka till lyckan.

Nu blir det mys i soffan till Let's Dance! Min jobbehelg så blir inte alltför mycket annat tyvärr...

Inga kommentarer: