torsdag, februari 18, 2010

OS match 1: Sverige-Tyskland

Jodå, jag lyckades faktiskt hålla mig vaken mestadels av natten för att se Tre Kronors inledande OS-match mot Tyskland..
Råkade slumra till lite grann bara i slutet på andra perioden och i pausen där hihi.
Sverige vann med 2-0.
Lite trevande start men det är väl inte så konstigt med tanke på att det va första matchen och killarna måste få lite tid att lira ihop sig sinsemellan...
Henrik Lundqvist va lysnade i målet, gött att han fick hålla nollan i första matchen.
Min personliga favorit Daniel Alfredsson va grym som fan inatt! Definitivt en av världens absolut bästa hockeyspelare!

Lite besviken vart jag inatt av att SVT inte sände nånting alls av herrarnas korta program i konståkningen :-/
Som tur är finns det ju SVT Play så fick se några av herrarnas korta nu idag...
Ingen överraskning precis att det är ryssen Evgeni Plushenko som leder efter korta programmet...
Däremot blev jag förvånad över att se fransmannen Brian Joubert på 18:e plats efter korta!? Han brukar ligga i toppen...
Såg sen idag att han gjort några missar, bl.a. föll han på lotzen... Trist, han hade kunnat ta medalj annars....

Nu väntar jobb tills 20.30 ikväll sen är det slapp i soffan som gäller =)

Inga kommentarer: