söndag, november 29, 2009

Första Advent


Så börjar vi då närma oss julen så smått...
Första advent idag och inne i december månad alldeles snart...
Själv har jag jobbat hela helgen, men va fruktansvärt produktiv igår måste jag säga...!
Jobbade tills kl 16 och det vart full städning och julpyntning där...
Väl hemma så satte jag igång direkt med att plocka ner och tvätta gardiner, tvätta och sätta upp julgardiner, hänga upp julstjärnan i sovrumsfönstret, plocka fram ljusstakarna i övriga fönster samt göra iordning adventsljusstaken med mossa och allt :-)
Nu fattas bara att handla några julstjärnor till köket istället för mina halvvissna andra blommor där hihi, sen är här klart...
Nästan i alla fall... Är lite tomtar och en julgran som ska fram också, men det får fan i mig vänta tills tredje advent eller nåt....
Annars kommer jag spy på tomtar innan julafton kommer :-)
Lite myspys blev här hemma dock =)
Första ljuset på adventsljusstaken tändes nu ikväll när jag kom hem så sitter och njuter av ett glas vin nu och tänkte sätta igång nån film...
Imorgon ska jag va ledig och det ska bli såååå skönt med en sovmorgon!

Inga kommentarer: