tisdag, juni 23, 2009

Blev ett "intressant" läkarbesök idag.....

Mmm, lite småskum dag faktiskt haha.
Den hela historien är att jag gått och haft ont i halsen i en vecka nu....
Började förra tisdagen så smått, kände att det gjorde lite ont på vänster sidan av halsen när jag svalde...
Eftersom jag inte hade riktigt ont i halsen brydde jag mig inte så himla mycket om det, men...
Sent igår kväll och hela natten började jag må riktigt risigt...
Kände mig allmänt snurrig, illamående, kunde inte somna och började känna hur lymfkörteln på vänster sida svullnat upp och ömmade...

Just när det gäller halsen brukar jag ha respekt eftersom det kan leda till andra infektioner om man nu missbrukar träning exempelvis :-)
Så fick ju erkänna att jag nog va tvungen att dra mig till läkaren idag...
För det första när jag ringde så va det fan precis sköterskan ville boka in mig...
"Jaa, har man bara ont på ena sidan halsen brukar det ju inte va läkarbokningar... Men vi får väl boka in dig och kolla upp det ändå..."
Öhhh, ja tack.....!
Väl hos läkaren tittar hon i halsen, konstaterar att det ser lite svullet ut men att hon ändå inte tror det är någon infektion... Men hon beordrade ett halsprov och CRP ändå....
Efter att fått en lång jävla bomullspinne nerpetad i svalget och ett stick i fingret, fick jag sätta mig och vänta på läkaren och på provsvaren....

Läkaren kommer ut, tittar på provsvaren, spärrar upp ögonen, tittar förvånat på mig och utbrister: "Du haaaar streptokocker i halsen!....? Det är halsfluss du har ju...."
Jag: "I halva halsen????! Kan man ha det??"
Läkaren: "Jooo visst, men det är väldigt sällsynt...."

Haha tackar man för....
Är det nån som ska lyckas med att få halsfluss i endast vänstra delen av halsen så är det väl jag.... :-)
Så det blev till att ta en tur till Apoteket och hämta penicillin som man ska trycka i sig i 10 dagar...
Och ingen träning.....suck.....
Hur ska jag klara en vecka utan att träna alls...?
Kommer krypa i kroppen...
Hoppas det nu blir soliga dagar så man i alla fall kan lägga sig på stranden då :-)

Inga kommentarer: