tisdag, juli 10, 2007

High Chaparral

Haft en kanonhärlig helg! Fan va nöjd jag är =) Annika och jag hade askul! Va dock duktigt trött på söndagkvällen......
Klockan blev sent innan jag kom i säng natten till lördagen och till råga på allt så sov jag kasst som satan..... Klockan ringde ju tidigt, men va ändå förvånande pigg.. Klart, visste ju att jag hade en rolig dag framför mig :-)
Vi körde redan halv 8 på morgonen så vi skulle va uppe till kl 10 när dom öppnade. Regnade hela vägen upp i stort sett, så vi oroade oss lite grann för hur vädret skulle bli under dagen...
Men se vi hade en himla tur :-) Vi hade fint väder och uppehåll ända fram till kl 16, sen kom det lite småskurar.. Men det gjorde inte så mycket för då hade vi redan sett Western-showen och hunnit med det mesta, så under den värsta skuren satt vi inne i Mexico-byn på cantinan där och drack öl och frozen margaritas :-)
Western-showen va, som alltid, helt kanon. Otroligt duktiga stuntmän som jobbar där.
En hel del fina grabbar hittade vi där också, fast dom flesta va ju såklart där med sin fru/sambo och barn, så det va ju mest till att titta tyvärr ;-)
Blev dock duktigt inspanade senare under kvällen på restaurangen och inne på saloonen, men inga som vågade göra något åt saken, fegisar hihi.. Tydligen va min rumpa trevlig att titta på för jag kom på en del killar som inte precis va diskreta med att titta :-)

Somnade vid 2-tiden (saloonen stänger tyvärr redan kl 1 alla dagar, så då vart det slut på festandet...) och vaknade till vid halv 5 på morgonen, törstig som jag vet inte vad.... Då slog det mig, både jag och Annika hade helt glömt bort att varva med nåt annat än alkohol under dagen...... Började fasen redan vid lunchtid med att ta vår första öl, och sen fortsatte vi i lagom tempo resten av dagen och kvällen.... Så det blev till att hälla i sig 5 glas (!!!) vatten då när man vakna till :-)
Va dock ändå riktigt skönt att kunna få ha en sån dag där man bara kunde ta och dricka öl m.m. hur man ville.... Kändes som riktig semester! :-)

Under söndagen hade vi egentligen tänkt oss att köra hem efter vi hade ätit frukostbuffé, och inte alls betala och gå in på själva parkområdet, men det vart inte riktigt så....
På lördagkvällen inne på saloonen började jag snacka med en trevlig kille och det visade sig att han faktiskt jobbade inne på High Chaparral, så han gav oss sitt nummer och sa till oss att slå han en signal efter frukost på söndagen så fixade han in oss gratis och gav oss en guidad tur :-) Sagt och gjort! Så vi drev runt lite inne på området fram tills eftermiddagen på söndagen också.. Fast i och för sig så satt vi inne på cantinan i Mexico-byn från lunchtid...... Dels ville vi köka lite innan vi skulle hem, dels fanns där 2 väääääldigt trevliga grabbar som jobbade där inne ;-)
Aaaaalltid trevligt att kunna sitta och spana lite :-)

Va hemma strax efter kl 18 på söndagkvällen och med tanke på sömnbristen 2 nätter i rad så va jag inte världens piggaste kan jag tala om.... Men väl hemma vart det bara till att sticka hem till mamma, som fyllde år och bjöd på lite kalas... Va dock precis jag klarade av att hålla ögonen uppe emellanåt :-)

Så min helg har vart helt underbar! Bara älskar High Chaparral, har alltid gjort det och kommer alltid att göra det! Hade mer än gärna åkt upp dit fler gånger nu i sommar...! Med lite bättre väder kanske :-)
Men det lär tyvärr nog få vänta tills nästa sommar *snyft*

Nu väntar karneval här i stan torsdag-lördag, plus min sista semestervecka..... :-(
Får riva loss under karnevalen och avsluta semestern på ett bra sätt :-)

Inga kommentarer: