onsdag, december 09, 2009

Underbara Ice Age :-)


Haft en ganska konstig dag idag...
Vaknade inte förrän typ elva idag och trots det har jag känt mig supertrött hela dagen...
Småhuvudvärk och öm i hela kroppen... Skitskumt...
Bestämde mig i alla fall för att masa mig iväg till gymmet ikväll och gå på ett Bodypump-pass för att känna om det kunde friska upp lite...
Till viss del gjorde det väl det som tur är :-)
Känns mycket bättre nu... Tänk va träning kan göra :-)

Fick ett trist besked nu ikväll dessutom...
Fick inte den där urmysiga lägenheten jag va och tittade på i söndags :-(
Dom hade diskuterat fram och tillbaka och dom gillade mig verkligen men bestämde sig för att ta ett av paren som va intresserad av den :-/
Sucks.... Singeldiskriminering hihi.
Dom ville i alla fall behålla mitt telefonnummer ifall det här paret inte bor kvar så länge...
Så man kan ju hoppas paret tycker att det blir för jobbigt att springa i trappor hehe.

Efter denna sega och skumma dag tyckte jag att jag behövde muntra upp mig lite nu ikväll =)
Så jag satte igång Ice Age 3 - dawn of the dinosaurs :-))
På svenska såklart så man kunde njuta av Robert Gustafsson som Sid ;-)
Hela gänget från 2:an va med; Manny, Diego, Sid, Ellie, Crash och Eddie och så min personliga favorit; Scrat :-)
Vi får även lära känna en ny typ.... Buck.... En helknasig vessla med göteborgsdialekt =)
I den här filmen väntar Manny och Ellie barn och detta får Sid att undra om han också kan bli en bra mamma... Efter att ha ramlat ner i ett hål i isen hittar han tre ganska stora och övergivna (eller ja, Sid tror att dom är övergivna.....) ägg som han släpar med sig upp igen...
När han vaknar på morgonen är äggen kläckta och han blir påhoppad av tre urgulliga dinosaurieungar som kallar honom.... ja just det, mamma...!
Givetvis kommer bebisarnas riktiga mamma, som råkar vara en Tyrannosaurus Rex, för att leta efter barnen och i sin ilska kidnappar hon även Sid ner till dinosauriernas värld...
Gänget beger sig ner för att rädda sin kompis och all världens galenskap bryter ut :-)
Dessutom råkar Scrat bli förälskad....och inte i ett ekollon då..... Introducing Scratte :-))
Fullkomligt älskar dessa filmerna och den här tredje va verkligen ingen besvikelse, fan va jag skrattade :-))
Se den!!

Inga kommentarer: