söndag, december 06, 2009

Andra Advent


Hej och vad denna helgen har flugit förbi!
Vart en riktigt rolig helg på många sätt och vis =)
I fredags va det nattjobb som gällde och jag och min kollega satt såklart och kollade på semifinalen av Idol...! Gissa om jag blev nöjd :-))
Blev precis som jag önskade mig; Calle och Erik i final och Tove fick åka hem :-))
Helt klart dom två bästa som kom till final. Erik har ju en röst som inte är av denna världen, han är bara så kanonduktig!
Calle är verkligen den som utvecklats allra mest i programmet. Från början kom han in på scen och sjöng fel och bara tittade ner i marken, och nu har han blivit en riktigt självsäker charmknutte hihi.
Tove va väl duktig och så, men hon höll inte samma kvalité som dom andra två.. Tyckte hon sjöng falskt ibland faktiskt...

Min lördag flög fram som jag vet inte vad....
Kom hem på morgonen och fick sova till kl 13, sen va det bara till att gå upp för skulle iväg på lägenhetsvisning =)
En nyrenoverad insatslägenhet mitt i stan i ett gammalt hus...
Va en supermysig tvåa på 59 kvadrat, vindsvåning. Jättefin, men tyvärr inga garderober eller förvaringsutrymmen alls och inte mycket plats att ställa sådant på... Måste ju ha plats till mina kläder hihi.
Sen va det bara hem och in i duschen för halv fem kom några av mina instruktörskollegor hem till mig för att förfesta lite :-)
Kl 18 va det nämligen dags för julfest ute på gymmet med massa god mat och go dricka!
Superhärlig kväll och vi fick en kanonbra julklapp av chefen; en spikmatta! :-)
Velat ha en sån jättelänge så va kanon att äntligen få en! :-)
Efter festen drog jag och en annan av instruktörerna ner på stan för att dansa loss lite på nattklubben.
Vi hade hur trevligt som helst! Bra musik och massa trevligt folk!

Vart en ganska "tidig" uppgång (tidig efter att ha vart ute och festat iaf (-: ) för mig idag...
Kl 12 skulle jag på en annan lägenhetsvisning, en hyreslägenhet mitt nere i centrum den också..
Stor etagetvåa på 80 kvadrat, i tre plan. Urmysig lägenhet, huset är 250 år gammalt fast dock nyrenoverat förra året =)
Först plan bestod av badrum och kök, sprialtrappa upp till ett rum på 20 kvadrat sen en trappa upp till ett stort rum på 30 kvadrat...
Privat kullerstensbelagd innergård och tvättstuga som man bara delar med en annan familj..
Många fördelar :-)
Lär förmodligen få besked redan ikväll eller imorgon om jag får den eller inte.....
Spännande.
Är visserligen lite smått vanemänniska av mig så lite konstigt känns det att flytta härifrån, men känns som jag kanske hade behövt ett litet ombyte efter allt som hänt....
Så det har minst sagt vart en händelserik helg :-))

Nu väntar nattjobb inatt igen, sen har man en riktigt go arbetsvecka framför sig....
Säkerhetsdag i Revinge på tisdag och jobba natt på torsdag, that's it :-))
Fint som snus ;-)

Inga kommentarer: