onsdag, december 16, 2009

Granen klädd & klapparna klara...

Har vart en stilla dag idag...
Gick av natten imorse så har vart ganska trött och sliten idag, så blev en träningsvila idag..
Pappa kom och hämtade mig efter sitt jobb ikväll och då begav vi oss ut för att köpa en julgran till mig =)
Bojkottade granen i fjol men eftersom vi ska ha julafton hemma hos mig i år så tyckte jag att jag väl fick ha en gran i år :-)
För allra första gången i mitt liv så gick jag rakt på den perfekta granen!... Behövde inte ens titta på några andra, den allra första jag gick på va både rak och fin och jämn och snygg i grenarna...
Till och med pappa blev förvånad hihi. Jag brukar annars va den som går omkring och tittar på allihop som står där och sen kräset välja ut den bästa...
Så kändes lite kul att jag i år gick rakt på den snyggaste direkt hihi.

Grejen är den att det började snöa här i stan idag, så granarna va så fint snöbeklädda så....
Något vi verkligen blev varse om när granen kom in i lägenheten och satt på plats....
Det smälte och droppade om den så det stod härliga till haha. Riktigt porlade på golvet :-)
Så fick packa in parketten runt omkring med tidningspapper och sen, håll i er för detta känns ganska konstigt hihi, stå och blåsa på granen med en hårtork hahaha.
Kan lova att det va första gången jag nånsin använt en hårtork på en julgran :-)
Men torr och fin vart den i alla fall =)
Så nu har jag satt både ljusslingor och klätt den med kulor och glitter :-)
Den är så fin så :-))
Har alla mina julklappar klara nu också! Dom flesta inslagna med :-)
Har lite småfix och pyssel kvar bara...

Lite bitterljuvt känns det dock idag...
Vinterns första snö kändes konstigt att knalla omkring i utan Indy.... :-(
Mitt lilla troll älskade verkligen snön och vi kunde busa omkring i timmar när snön föll...
Känns mycket konstigt, overkligt och grymt sorgligt att uppleva snön, julen och nyår utan min lilla Indy....
Saknar min påg så det gör ont i hjärtat...

I think of You each morning
and dream of You each night

Inga kommentarer: