söndag, december 20, 2009

Fjärde Advent



Julen närmar sig nu med stormsteg...
Inne på fjärde advent idag och bara tre dagar kvar innan det är julafton...
Tiden rusar iväg känns det som..
Haft en mysig helg, fullt med snö ute vart man än tittar..
Riktigt kallt dessutom.... Höll på att bli lite sjuk i fredags faktiskt..
Bilen har vart fastfrusen i dörrarna så blev en promenad till jobb i fredags och när jag slutade fick det bli en gångtur ut till Kvantum för lite matshopping och jag frös som en dåre när jag kom hem :-/
Satt och huttrade i tjocka mysbrallor och munkjacka här hemma sen på kvällen och mådde inte alls särskilt bra...
Kurerade mig med citronte och massa pressad vitlök på kvällen och det verkade hjälpa lite för mådde bättre på lördagen som tur va :-)

Igår kom mamma och Tommy hem från Aruba så ville gärna hämta dom på stationen..
Inte det lättaste kan jag säga hihi.
Tog 10 minuter innan jag kom in i bilen..! Fick till slut ryckt upp dörren i ren ilska och sen tog det typ 20 minuter innan all snö och skit va borta från rutorna och dörren gick att stängas igen :-))
Va gott att få hem dom igen :-)
Mindre trevligt va att dom va bruna som pepparkakor båda två hihi.
På kvällen stack jag hem till min kompis Malin för att käka pizza och kolla på skräckis.
Det blev Mirrors med Kiefer Sutherland.
Riktigt bra film, ganska psykologiskt äcklig rulle så det blev att man hoppade lite i soffan och skrek till några gånger =)
Kl 23 skulle Malin börja jobba på nattklubben så hängde med henne dit och tog en utekväll.
Inte jättemycket folk ute och inte så värst många man kände men där va en hel del intressant folk att glo på haha. Här finns en del original här i stan måste man säga, och många av dom va nog ute igår kväll hihi. Va själv i stort sett nykter och då ser man oftast mer när man är ute så hade väldigt kul åt en del människor :-)

Idag har jag vart ganska effektiv för en söndag måste jag säga =)
Började tvätta redan i förmiddags och sen har jag julstädat hela lägenheten inför julafton som vi ska fira hemma hos mig i år..
Skönt som sjutton att ha det gjort nu så man kan koppla av lite.
Måste dock fixa med några julklappar till nu i dagarna....
Ska slänga mig i säng redan nu faktiskt, vart inte så mycket sömn inatt och jobbet kallar kl 7 imorgon bitti...
Måndagen lär rusa iväg med både jobb och spinning...

Inga kommentarer: