lördag, december 12, 2009

Lussebak så det smäller om det...


Haft en rolig eftermiddag/kväll idag.. (fredag alltså, har inte kommit i säng än så för mig är det fortfarande fredag (-: )
Igår bestämde jag mig för att jag faktiskt skulle ta och baka lussekatter detta året :-)
Problemet var bara att jag själv inte äger nån bakmaskin, och ingen elvisp heller för den delen...
Så det blev ett samtal till mormor för att fråga om jag kunde få komma hem till henne och låna hennes bakmaskin och vara lite huslig där istället hihi.
Det fick jag så gärna så sa hon =)
Sagt och gjort, när jag vaknade kl 14 idag (nattjobb igår så när ni andra gick till jobbet imorse gick jag och la mig hihi) blev det en snabb träningsrunda på steppen, in i duschen och sen iväg och handla lite inför baket...
Va hemma hos mormor från 17 fram till typ strax innan 20 och det vart riktigt många och kanonfina lussekatter av det hela :-)
Mormor tyckte det va jättekul att jag kom hem och bakade hos henne =)
Så på söndag blir det kaffe och lussekattsfika hos henne *mums*
Älskar min lilla mormor! Hon är världens bästa :-))

Inga kommentarer: