lördag, december 12, 2009

Idolfinal 2009

Bild från TV4

Igårkväll blev det en myskväll framför TV:n med årets idolfinal på schemat...
Första året som jag verkligen följt hela idol från start till slut..
Första gången jag fick som jag ville med vilka två som skulle stå kvar i finalen också... Gillade både Calle och Erik väldigt mycket.
Dessutom första gången jag verkligen inte brydde mig riktigt om vem som skulle vinna... Dom va värdiga vinnare båda två...
Erik har vart grym från första början och har hela tiden haft en röst och en utstrålning som inte är av denna värld... Som Andreas Carlsson sa; han va typ färdig artist ända från början...
Calle däremot är ju den som helt klart utvecklats mest av alla... Från att ha stått och bara tittat ner i marken och glömt låttexterna till att bli världens charmknutte och ta ut svängarna ordentligt på scenen... Rösten har han ju haft från början... Fick gåshud när han på audition sjöng Walking in Memphis...

Efter första låten igår tyckte helt klart Calle va bättre... Erik gjorde inte riktigt lika bra ifrån sig tyckte jag...
Andra låten gjorde Erik helst klart bättre... Höra honom framföra The show must go on va helt magiskt... Grymt bra!
Till sist skule ju vinnarlåten Higher framföras... Grymt bra låt för övrigt...
Calle gjorde det bra, men tyckte ändå att låten passade Erik bättre och att han sjöng den strået vassare än Calle...
Så Erik blev en värdig vinnare av årets Idol...
Han lär gå långt den killen...
Fast tror framtiden är väldigt ljus även för Calle..

Inga kommentarer: