tisdag, mars 31, 2009

Vilken kväll på jobbet.....

Efter att jobbat hela helgen fick man en välförtjänt ledig dag igår....
Idag va det på jobbet igen, började 12.30 idag och slutade nu kl 21....
Kan lova att det känns som dagen har gått snabbt....!
Direkt jag kom till jobb va det middag för dom boende, sen flängde jag ner för att gå brandsynsrunda i hela huset och kolla säkerhet m.m, vilket tog 1 ½ timme....
Kl 16 tog jag min rast och inte vart det till att sätta sig och slappa då inte.... Nädå, va till att flyga iväg till veterinären för att köpa ny mat till Indy, varpå jag fick ett nytt recept på kortisontabletter till honom som han ska fortsätta med.... Givetvis hade jag bara tabletter tills nu ikväll också, så det va bara att speeda iväg till apoteket i samma veva och hämta ut nytt kortison.... Allt på bara en halvtimme....nästan :-)
När jag kom tillbaka på jobb hade det hänt grejor dessutom....
En av våra boende skulle tydligen bli inlagd så va bara till att ringa ambulans som skulle komma om typ en timme.....
Blev bestämt att jag skulle följa med till sjukan, så man fick åkt lite ambulans ikväll också....
Helt okej att åka ambulans om man slipper ligga på båren :-)
Äntligen kommit hem nu för en liten stund sen, så nu ska jag slappa lite, sen blir det upp att jobba imorgon igen.....
Förhoppningsvis en lite lugnare dag :-)

Inga kommentarer: