tisdag, mars 03, 2009

På rätt väg...??

Tillbringat eftermiddagen hos veterinären idag....
Dom slog verkligen sina kloka huvuden ihop idag och hade studerat Indys journal i detalj...
Äntligen fick man en ny diagnos som stämmer in på många av hans symptom...
Foderallergi..... Han kropp tar tydligen inte upp protein som den ska...
Blev en chockartad upptäckt när han ställde sig på vågen.... 4,6 kg!!!
4,6!!!! Jag visste han va mager men trodde inte han skulle gå under 5 kg....
Han är utmärglad och kroppen undernärd efter all matvägran och han tuggmuskler har i stort sett försvunnit....
Närmsta dagarna är typ kritiska....
Han fick medicin och antibiotika + lite andra grejor som ska stimulera tarmfloran m.m. samt ett helt nytt specialfoder som är framtagit för hundar med foderallergi....
Veterinären sa att han måste börja äta innan torsdag annars får vi komma tillbaka så dom kan ge honom aptitstimulerande....
Till min största glädje så åt han ½ dl av det nya fodret nu ikväll....!
Förhoppningsvis har veterinärerna rätt den här gången, så han kan fortsätta äta mer och mer nu och få tillbaka kraften och näringen i kroppen...
Jag ber till gudarna att han fortsätter äta nu och att dom har rätt....

Så ikväll firas det att veterinärerna i alla fall ser hopp för honom och att loppet inte är kört än.
Dom sa att hans päls fortfarande är enormt fin och att han fortfarande har pigga och klara ögon, och det i sin tur tyder på att han inte gett upp själv heller.
Han vill fortfarande leva.
Och det är jag underbart glad över! :-)

Så..... Nu får vi se dagarna framöver om vi äntligen kan va på rätt väg...!

3 kommentarer:

Malin sa...

Låter bra! Håller tummarna, tjejen!

Anonym sa...

Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg.. Hoppas dem har rätt denna gången och att han snart blir bättre.. Håller tummarna för dig och Indy (världens sinaste hund) Kram

Lina och Meeko sa...

Ni är underbara som tänker på oss! :-)