tisdag, mars 10, 2009

Årets första förkylning...

Vaknade imorse......med förkylning...!
Jättekul...verkligen.....
Har blivit te, Ipren och pressade vitlöksklyftor för min del idag....
Dagens roligaste måste ha varit när jag pratade med min kära mamma i telefon i förmiddags....
Ungefär såhär lät början av vår konversation....

Mamma: "Hej!"
Jag: "Hej!"
Mamma: "Hur är det idag?"
Jag: "Jodå, det är väl bra, men jag har blivit förkyld och har småfeber..."
Mamma: "Ja, men..... Oj, jag höll precis på att säga att jag skiter väl i dig, hur är det med Indy??? Hihihi...."

Hon liksom jag är väldigt spänd på hur Indy mår nu efter diagnosen om foderallergi.... Om dom har prickat rätt eller ej den här gången.... Och hon vill inget hellre än att han ska bli friskt och kry... Så då kan jag nog ha överseende att hon vill veta hur det är med honom först och främst ;-)
Imorgon är jag som tur är ledig från jobbet som gav mig min förkylning in the first place (boendena nyser och snorar kors och tvärs...), så då ska jag banne mig kurera mig till tusen... Blir ännu mer te och maaasssor med pressad vitlök... Oj, va gott jag kommer lukta sen :-)

Inga kommentarer: