torsdag, januari 18, 2007

Snacka om skitväder!

Fy vilken dag!
Det började inte precis underbart imorse....
Blev först på ganska fint humör när jag vaknade och (för en gång skull denna veckan...) märkte att det inte regnade och att himlen vart ganska blå....
Skyndade mig att ge Indy mat så vi kunde gå morgonrundan i det fiiina vädret.... (allt är relativt eller hur... Den här tiden på året behöver man ingen sol för att kunna yttra orden "fint väder"...)

Ja..... Nu vart det ju inte riktigt som jag tänkt mig.....
Vi hann typ 100 meter innan jag märkte att det började småstänka uppifrån......
Jodå, mycket riktigt så började det spöregna..... Hela rundan!!!
Nja, det där va inte helt sant för det roliga i historien kommer nu......
När jag så bara har typ 50 meter kvar innan jag är hemma igen, vad händer då????!!!!!
Jo, det slutar fan i mig regna och himlen blir hur blå (eller ja, nästan) som helst igen!!!!!
Snacka om att jag va liiiite smått irriterad då eller.....
Stackars Indy va inte heller speciellt road av skiten.....

Till råga på allt så säger dom att det ska bli snö här nere snart kanske.....
Vilket är ännu värre...!
Snön kan hålla sig väck! Snö ska man bara ha mellan jul och nyår, om det tvunget ska va nån.... Sen kan den hålla sig borta!

Nu så ska jag snart hoppa i säng..
Ser fram emot två lediga dagar nu =)

Inga kommentarer: