torsdag, januari 04, 2007

Ödets makt......??

Så har snart första veckan på det nya året gått.....
Än sålänge funkar det väl bra =)
Hunnit med att jobba tre dagar nu... Ska vara ledig imorgon för att sen jobba helgen....
Okej, kanske mindre bra start att man ska jobba den första helgen på det nya året.....

Men..... Tyvärr så tar ju inte ett nytt år bort alla dom tankar och känslor som fanns i slutet av 2006....
Har fortfarande mycket besvikelse laddat kvar i kroppen....
Vill ju jobba som brandman mer än nåt annat här i världen...
Måste verkligen säga att det är det jag mest av allt önskar att detta nya året ska ge mig; ett jobb som brandman....

Kan tycka att det är det som är lite skrämmande med att ett nytt år tar fart....
Man har inte den blekaste aning om vart det kommer att leda.... Till nåt bra? Dåligt? Eller både och??....
Visst, en del saker har vi makt att bestämma över själv, eller i alla fall vara med och styra dom i den riktningen vi vill att det ska gå..... Vi gör ju våra val i livet....
Men dom gångerna vi inte kan bestämma eller styra över saker och ting..... Vad gör man då????
Inget...???
Är det bara till att luta sig tillbaka?? Göra så gott man bara kan, ge järnet till 110% och sen hoppas på det bästa......???
För det går inte att göra mer än att ge sig fan på nåt och sen ge allt..... Men när man gör det gång på gång, och det sen ändå inte går vägen..... Vad gör man då??
Hur länge orkar man hålla modet uppe??
Hur länge orkar man ge sig fan på att klara nåt och ge järnet, innan hoppet börjar rasa samma....???

Jag vet faktiskt inte......
Och jag vill inte få reda på det under detta året heller för den delen....
För under slutet av 2006 var jag jävligt nära på att få reda på det.... Risken finns att jag fortfarande balanserar på den gränsen.... Och jag vill inte falla över på fel sida....
Jag vill bara få nåt positivt nu...
Snälla.... Just give me something good this year.......
Jag vill ha ut goda resultat av detta året.....

För jag har kämpat länge nog nu....
Minst sagt, paid my dues....

Dags att lämna över sig i Ödets makt......
Eller....?

Inga kommentarer: