lördag, januari 13, 2007

I mammas fotspår???

Hade mamma på besök här igår kväll en stund...
Kom hem från träningen igår och kände mig för första gången på väldigt, väldigt länge lite ensam... Tur det inte händer för ofta..
Som tur var offrade sig mamman och kom hit för att snacka lite skit... (Vi bor typ 4 hus ifrån varann så det är vääääldigt långt när man ska besöka varann...)
Klarade mig faktiskt från "rätta-till-kommentarer" hela den 1 ½ timmen hon var här.. Trodde faktiskt inte ens hon skulle hinna mer än innanför dörren innan det skulle komma en kommentar om städningen (hade nämligen inte städat sen förra fredagen..... Något som jag rättat till under eftermiddagen idag...), men där kom aldrig nån städ-kommentar..... Inte på hela tiden.... (kan kanske vara för att hon blev bjuden på vin ganska fort när hon kom hihii)
Men.... Så när hon skulle gå så gick hon ut i köket för att ställa vinglaset och då kom den.....
"Men du, har du inte diskat eller???"
Haha, nä jag brukar ju oftast bara diska en gång per dag....max....och det brukar ske på kvällen när jag vet jag inte ska äta mer....
Misstänker (eller jag vet, efter att ha bott med mamma i x-antal år...) att hon diskar typ efter varje måltid....
Så ambitiös kommer aldrig denna kroppen att bli.... Jag är ganska övertygad om att jag alltid kommer finna bättre sätt att spendera den tiden på.... =)
Men är det så att alla mammor förväntar sig eller i alla fall har förhoppningar om att dottern ska gå vidare i deras fotspår och göra precis som dom...?? Hmm......
Trist läge för min mamma isåfall =)

Idag vart det faktiskt träningsvila.... Pallade inte... Får bli träning imorgon istället, blir brandstationsträning under dagen..
Har precis vart ute i blåsten och gått en runda med Indy, och nu blir det snart lite matlagning...
Blir utgång denna lördagen också, så får väl hoppas där är tillräckligt med folk som har pengar kvar och släpar sig ut ikväll =)
Nu så tänkte jag slänga mig vid TV:n och kolla på "Saw 3" innan det är dags för mat och dusch...

Inga kommentarer: