onsdag, januari 31, 2007

Rastlös i Trollhättan.....

Vilken dag det vart igår....
I stort sett hela dagen gick åt till att göra ingenting....trots att jag inte var hemma....!
Satte mig på tåget upp till Göteborg redan kl 6.40 igår morse....
Hade det ganska bra och kunde sträcka ut benen i stort sett hela vägen fram till Kungsbacka.... Då steg det på en medelålders sur kärring som envisades med att sitta och putta på mina fötter hela tiden.... Baserat på kommentarerna antar jag att hon helst av allt hede velat kapa av bägge mina fötter så hon kunde haft all platsen.... Tur det inte va så långt kvar till Gbg annars hade tanten fått sig en blåsning....
Framme i Gbg strax efter 9 och innan kl var 10 satt jag på ett nytt tåg vidare mot Trollhättan....
När jag väl kom fram hade jag tänkt mig att ringa efter en taxi för att hinna ta mig dit jag skulle i tid för det där urvalsmötet.... Men.... Helt plötsligt funkade inte min mobil.... Som tur var fanns där en telefonkiosk.... När va sensate gången man använde en sån???..... Ehhh, för typ 10 år sen.....minst!....
Det hela löste sig i alla fall och jag kom fram i tid till mitt möte....
Nu hade jag ju inte fått nån sluttid för mötet så jag hade ju bokat hemresan efter kl 17 ifall det tog hela dagen.....
Vi va klara på 45 min!!!!!!
Hej och hå, va fan skulle jag nu göra i 6 timmar, i Trollhättan!!!!???
Hade jag bara vart i Göteborg hade jag väl hittat nåt att göra, men Trollhättan är ju inte precis Sveriges största stad......
Tog i alla fall en lång promenad in mot centrum istället för att ta taxi... Tyckte liksom att jag hade tid på mig =)
Sen blev det lite lunch (en timme av väntetiden fixad...) sen blev det till att gå och fördriva tid på Åhléns.... Har nog aldrig varit inne på Åhléns så länge..... (och ändå hade jag sen typ 3 timmar kvar....) Sen blev det lite andra affärer också.. Hittade faktiskt ett par jeans och ett linne =)
När klockan passerade 16.00 orkade jag faktiskt inte gå runder längre utan tog mig bort till tågstationen, köpte en kopp kaffe (godaste koppen jag nånstin druckit tror jag... Längtat efter kaffe hela dagen...) och ett antal tidningar att fördriva tiden med.....
Hemresan va grymt dryg!!.... Jag va trött och irriterad för att jag glömt ta med ett hårband att kunna sätta upp håret med, så mer eller mindre hela eftermiddagen och hela hemresan irriterade jag mig över mitt eget hår =)
Som tur va så hämtade faktiskt mamma mig på stationen hemma så jag slapp gå ännu mer.... Va måttligt trött på att använda fötterna vid det laget.....
Dundrade in genom dörren hemma vad 23.30 på kvällen och då kan jag tala om att sängen såg djävulskt skön ut....

Blev förresten lite filmkollande innan i helgen....
"John Tucker must die" va faktiskt riktigt rolig och helt klart sevärd! Flera gånger om...
Sen blev det "The Sentinel" med Michael Douglas och Kiefer Sutherland... En av deom bästa filmerna jag sett på läääänge!! Riktigt, riktigt svinbra! Intressant och spännande in i det sista...
Sista filmen för helgen blev Edward Nortons nya: "The Painted Veil". Även den grymt bra. Lite annan genre än "The Sentinel" men minst sagt lika bra... Gillade inte det typiskt amerikanska slutet bara..... Men Norton är fantastisk... En av världens absolut bästa skådisar!... No doubt about it!..

Inga kommentarer: