torsdag, juli 20, 2006

Torka...

Så var det tid igen... Känns ganska välbehövligt med lite regn nu faktiskt.. Har knappt regnat något här i Skåne sen någon gång i juni.. Grundvattnet börjar bli lågt, gräsmattorna är helt gula och det är grymt kvavt i luften igen..
Vädernissarna "lovar" regn nu fre/lör/sön (vem vet..) men jag väljer att inte tro på det förrän jag ser det med egna ögon.. Sist dom "lovade" regn hette det att det skulle komma en rejäl åskskur... Istället blev det några minuters duggregn....

Personligen älskar jag att vi för en gång skull har en kanonsommar, och just därför hade jag faktiskt inte blivit besviken om det hade blivit regn en dag.
Fast jag hade ju föredragit att det hade regnat på natten, och vart fint på dagen...

Hela helgen kvar att jobba...
Tack och lov jobbar jag bara tills kl 14 imorgon, så jag har kvällen fri.
Men dock en tidig morgon framför mig så jag hade behövt gå och lägga mig nu. Men det går inte i denna värmen.. Måste hinna bli liiite svalare innan jag kan sova..

Inga kommentarer: