onsdag, april 22, 2009

Varför hamnar man alltid i fel kassa???

Kan någon svara på det..?
Va in om Kvantum ikväll efter mitt spinningpass och tänkte mig bara dra ett snabbt varv i butiken och rycka åt mig det lilla jag skulle ha handlat för att kunna komma hem till Indy..
Men icke!
Mitt varv genom butiken gick på några minuter bara, men sen kommer man ju till kassan....
Gjorde valet att ställa mig i den kassan som va kortast....
Uppenbarligen (och bevisligen eftersom detta har hänt mig vid flertalet tillfällen...) så är detta inte alltid det klokaste valet....
Hade två personer framför mig, varav den ena redan stod och betalade i kassan och den andra hade typ 4 grejor i sin korg...
Sen händer det som får mig att stå i kö i nästan 10 minuter!!...
Småbarnsmamman som ska betala hade ju såklart glömt koden till sitt kontokort så kassörskan måste slå in siffrorna för hand, något som hon inte får rätt på och fumlar runt med eftersom hon inte ser siffrorna....
När väl småbarndmorsan får väck häcken är det fan i mig värsta muppen som står kvar framför mig och börjar tråksnacka och fumla med pengarna.... Han fattaeds typ 4,50 :- och jag skojar inte när jag säger att det tog honom minst 2 minuter för att fumla upp dom få mynten, varav han lägger tid på att visa den nya kronan för kassörskan....!
Vid det här laget står jag och trampar i golvet och biter mig i tungan....
När muppen äntligen blir klar trodde jag det skulle gå snabbt och lätt.....
ICKE!
Då skulle dom ju byta kassörska också, vilket också tar sin tid såklart eftersom den nya tjejen måste rusa iväg och hämta sin vattenflaska också...!
Megasuck!....

Skärpning!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad fin du gjort bloggen kram