tisdag, april 21, 2009

Fasaner....

Alla känner vi väl till och har skådat dessa vackert befjädrade (och högt låtande...) djur.... Mest troligt runt vägkanten, eller varför inte PÅ vägen....?!
Tappade räkningen för hur många av dessa fåglar jag såg (och nästan höll på att köra över...) på min väg till och från Revinge idag....
Vackert väder lockar tydligen ut dessa djur ännu mer....
En sak slog mig....
Fasaner bara måste vara fjäderfänas svar på blondiner!!.....
Jag menar hur dum får man vara!!??.....
Typ alla andra bevingade djur som sitter längs vägkanten eller på vägen har fan vett att flytta på sig när en bil kommer körandes, men inte fasaner inte....
Dom lallar lugnt vidare vare sig dom går i vägkanten eller mitt på vägen.....
Ett djur som är så vackert borde fan ha vett att hålla sig ifrån vägen..!
Eller i alla fall flytta på häcken!......

Dagens diss: korkade fasaner..... :-)

Inga kommentarer: