måndag, april 27, 2009

Ska det aldrig sluta...??

För tillfället känner jag mig smått hjälplös...
Fick ingen glad nyhet när jag hämtade Indy imorse...
Hans diarré hade blivit värre och dessutom hade han kräkt upp mat han åt 12 timmar tidigare!.... Inte en perfekt fungerande matsmältningsprocess alltså.... :-(
Så det blev till att åka hem, lägga sig och turbosova 2,5 timmar och sen på telefonen till veterinären, igen....
Dom bara fortsätter anstänga sig till det yttersta och sa till mig att komma dit redan 55 minuter senare...
Tre veterinärer pratade ihop sig och det slutade med att han återigen fick vätskas upp med dropp för säkerhets skull, en injektion med antibiotika plus antibiotika i tablettform några dagar framåt...

Jag vill inte ens yttra det egentligen, men det verkar tyvärr mer och mer som en hopplös situation...
Enda sättet som är kvar för att kunna ställa nån (eventuell...) diagnos är tarmbiopsi eller gastroskopi.... Något jag inte vill utsätta honom för egentligen... Och kommer väl inte att göra heller för den delen...
Så just nu koncentrerar vi oss på att få slut på diarrén, så får vi ta tiden som den kommer sen....
Men jag fasar mer och mer för vad jag kanske kommer att behöva göra... :-S

Enda jag kan säga just nu är att jag älskar min bästa vän mer än något annat....


Inga kommentarer: