måndag, oktober 13, 2008

Fler besök på käkkirurgen :-/

Som ni säkert kan förstå vart söndagen inte mycket bättre för mig..... Fick ta 2 omgångar Citodon natten mellan lördag/söndag och det hjälpte inte speciellt mycket....
Led mig igenom söndagen då jag hade så jävla ont rent ut sagt så tårarna rann emellanåt.... Smärtsamt dunkande från såret inne i käken som spred sig upp vid käkfästet, upp i örat och vidare upp i skallen......
Inget vidare med andra ord....
Kl 21 igår gav jag upp och gick och la mig.....
Kl 3 inatt vakna jag, igen, av grym smärta.....
Upp och tog ett par Citodon (som inte hjälpte) och låg vaken nästan 3 timmar innan jag slumra till av ren utmattning...

Imorse slängde jag mig på telefonen till käkkirurgen för att höra om denna ökning av smärta va normal....
Det visade sig att det va det inte....
Första dagarna brukar man ha rejält ont, sen ska det avta..... Inte öka....
va bara till att sätta sig i bilen och köra ner till dom så dom fick titta på såret....
Min kära mamma la undan allt och följde än en gång med som stöd, tacksamt :-)
Visade sig att det blivit nåt fel i läkningen......
Såret hade inte koagulerat som det skulle.....
Så dom spolade rent lite, sen la dom en tamponad med antibiotika ner i såret och den ska sitta där tills onsdag då jag ska ner där igen för att plocka ut den.....
För er som inte vet vad tamponad innebär kan jag ju då upplysa om att jag alltså har en smalare ca 8 cm lång kompress inpetad där min visdomstand en gång satt........
:-/

Så nu hoppas jag detta ska hjälpa så jag kan få börja äta MAAAAT nån jäkla gång....!
Fatta hur hungrig jag är för tillfället.....
Finns inte en matbit jag inte längtar efter....... Nästan...... Inte fisk eller lever då t.ex. hihi...

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch,, stackare som haft så ont.. hoppas det nu blir bättre.. kram