lördag, mars 01, 2008

Lördag-dygn på Kortedala..

Sitter för tillfället på brandstationen i Götet..
Jobbar dygn idag..
Haft en soft dag. Faktiskt haft hela 2 larm under dagen... Rekord för fan =)
Började dagen med att käka gemensam frukost killarna köpt, hur gott som helst.
Nu ikväll körde vi cirkelträning nere i gymmet...

Efter träningen blev det, hör och häpna, lite melodifestival...!!!
Trodde jag ju dock inte att melodifestivalen skulle slås på när man jobbar med ett gäng grabbar =)
Kollade dock bara till strax efter 21, sen blev det film!!
En av killarna hade tagit med "Rambo 4"....
Med tanke på att dom första tre Rambo-filmerna är kanon bra hade jag lite förväntningar även på den 4:e...
Men....!!
Om vi säger som såhär att jag hade ju precis inte betalat pengar för att se den på bio......
Den va inte speciellt mycket att se...
Va mycket splatter i filmen och det va nog i stort sett det enda som va coolt...
Svag handling, inga överraskningar...
Seg början och när den väl kom igång va det bara precis in i en by, fria fångar och lite pang-pang sen språngmarsch genom djungeln och som avslut megamassaker på ett fält....
The end....
Ni som tänker se filmen: ha inga höga förväntningar...
Men, Rambo är alltid Rambo så klart det va kul att se den 4:e filmen också när man sett dom andra 3 x antal gånger....

Nu väntar snart sängen tor jag... Hoppas på en lugn natt utan larm så man kan sova gott =)
Längtar hem till min lilla Indy nu :-)
Ska bli gott att hämta honom imorgon förmiddag :-)

Inga kommentarer: