söndag, mars 02, 2008

Sömnlös natt....

Det blev verkligen inte nån lugn natt utan larm igår....
Hann lägga mig och sova en timme....
00.50 gick larmet..... Stort larm, översvämning på Gårda brandstation....
Ån som rinner bakom Gårda stationen hade svämmat över och hela innergården på stationen va översvämmad, vattnet höll dessutom på att forsa (bokstavligt talat då....) ner i källar,- och garage planet....
Va bara till att vada in på gården i halvmeter högt vatten, fram med motorsprutan och börja pumpa tillbaks vattnet i ån....
Källar, och gagaret va efter bara en liten stund toppfyllt med vatten, vi snackar metervis....
Jag tror aldrig jag har sett så mycket vatten på en och samma gång....
Efter åtskilliga timmar av slangdragning, slangläggning och slangrullning fick vi på Kortedala lov att lämna Gårda och åka hem till vår station....
Klockan va då 04.30......
Va ganska trött när klockan ringde 7 och jag gick upp i köket....

Med tanke på att jag sen hade 24 mil att köra va jag tvungen att stanna kvar en stund på stationen och ligga och vila lite till innan jag kunde bege mig hemåt...
Har vart trött resten av dagen också kan jag säga :-)
Men, nu är jag i alla fall hemma hos min lilla Indy :-)
Ska slänga mig i sängen nu och sova, antagligen närmast medvetslös, tills imorgon bitti, med en liten kelgris nere vid fötterna =)
Ledig imorgon också sen bär det upp till Götet på tisdag morgon igen....

Inga kommentarer: