fredag, mars 14, 2008

Livet på en brandstation...

Sitter uppe i Götet för tillfället...
Åkte upp igår morse och jobbade dagpass och idag är det nattpass som gäller...
Går av kl 8 imorgon och då bär det av hemåt sen upp igen på söndag moron för att jobba dygn...
Efter katastrofen på Gårda (översvämningen....) går det inte att bo där för tillfället, vilket ju kunde ställt till med bekymmer för min del eftersom jag brukar boka rum där...
Som tur är har jag underbara grabbar här på Kortedala som nu ser till om vi har nåt rum ledigt här istället...
Är ju ganska skönt att slippa köra en massa efter man slutat jobba kl 18 på kvällen, men nackdelen när jag sover kvar här är ju att om larmet går på natten vaknar även jag....
På nätterna om larmet går tutar det nämligen ganska högt i högtalaren och ett skarpt ljus tänds i rummet innan en ljuv (...ironi....) röst talar om vad som hänt...
Hade dock tur inatt, laget som jobbade hade en lugn natt så jag fick sova till strax efter 06... Då va jag tvungen att gå upp och byta till vårt "tjejrum" eftersom nästa lag kommer och ska jobba och nog gärna vill kunna byta om i fred utan att en tjej ligger och sover i sängen hihi.

Hade en supergo kväll igår här i alla fall.. Satt och kollade på storbildsTV matchen mellan Frölunda-Färjestad... Indianerna förlorade tyvärr så nu står det 1-1 i matcher...
Imorse efter jag bytt rum bäddade jag upp min egen säng och la mig igen :-) Låg och slumrade fram till halv 11 :-)
Sen blev det film på min lilla bärbara dvd, "Bristande bevis" med min absoluta favorit Anthony Hopkins...
Va väl sådär tyckte jag... Lite långtråkig emellanåt men ändå sevärd... Hopkins spelar ju bara SÅ bra!
Hittills har vi haft det ganska lugnt.. Ett litet automatlarm bara...

Tanken slog mig.. När man själv jobbar såhär och för tillfället lever det här livet tänker man inte själv på det, detta är ju normalt för mig...
Men undrar hur många tjejer där ute som hade velat byta nån dag med en...?... Leva och bo några dagar i stöten på en brandstation full med brandmän... :-)
När man själv som tjej är brandman är det inget man tänker på tycker jag, dom är ju mina kollegor bara, men man vet ju överlag va tjejer tycker om brandmän...
Nån som känner sig avis...?? Haha.

Imorgon blir det melodifestival...
Mina egna spekulationer är väl att Charlotte Perelli säkerligen kommer ta hem segern....
Men personligen hoppas jag nog helst på BWO eller möjligen Rongedal's =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Känner mig inte avis på att du jobbar med en massa killar, mer på ditt jobb ;P jäkligt intressant yrke, men jag är nog mer åt polishållet ändå.. gick du brandmansutb den nya som är på två år eller? kram jen