lördag, mars 29, 2008

Jag satte eld på en bil........

Jajamen, visst gjorde jag det! =)
Vem har sagt att man inte ska lyckas med det omöjliga =)
Nog startade jag en liten bilbrand i torsdags hehe.
Näää, det VA inte meningen.....
Va nere på skolan i Revinge och jobbade i torsdags som säkerhetsman åt brandingenjörsklassen när dom hade insatser... Sista insatsen för dagen va en trafikolycka, seriekrock på motorväg...
För att (försöka...) stressa upp dom lite brukar vi lägga ner rökpatroner under motorhuven på dom krockade bilarna för att få det att se ut som dom brinner...
Nu lyckades jag ju då med det man egentligen inte ska lyckas med....
När jag petade ner den ena rökpatronen under huven lyckades fan i mig en bit plast/gummi-skena på bilen fatta eld, och sidan om står vi 3 instruktörer och ser hur dt börjar ta sig ganska bra.....
Eleverna har vid detta tillfälle redan vart på plats en 2-3 minuter, men inte är där några brandmän som rusar ur bilarna för att säkra bilarna.... Istället står där 3 "befäl" sidan om olyckan och diskuterar hur dom ska gå till väga egentligen.....
Vid detta laget ser man ungefär en ca 5 decimeter höga lågor som tittar upp från motorhuven...... Men ingen mer än vi lärare reagerar..... Till slut fick en av oss gå bort till "befälen" och säga till att det ju faktiskt brinner på riktigt nu så dom kanske skulle se till att hämta en släckare.....

Inte va dag man sätter eld på en bil sådär =)
Fast det nu inte va riktigt meningen haha.

Let´s dance final igår....!
Tina & Tobias vann!!!! Yeah!!
Eller ja, va ju nöjd med finalen oavsett hur det hade gått, båda mina två favoriter va ju med i finalen så hade egentligen kvittat vem som vann..... Både Tina och Tony va duktiga båda två...
Men det va ändå kul att en tjej fick vinna i år =)

Idag jobbar jag dygn... Kompade ut gårdagens dagpass så räckte man körde upp imorse =)
Ställa fram klockan ska vi ju också göra så blir en timme mindre att jobba också :-)
Precis vart nere och fysat och nu väntar vi på käk....
Kristian står och kockar i köket :-)

Inga kommentarer: