söndag, oktober 07, 2007

Jag blir så deprimerad......

Programmet "Hitta hem" hade seriestart på 4:an i måndags......
Kollade flitigt hela förra säsongen också....
Jag blir så jäkla ledsen bara alltid när jag tittar på det :-(
Jag kan bara inte fatta att det finns människor (eller förlåt....! "Så kallade" människor.....) i detta land som behandlar sina hundar och katter som dom gör....!
Hundarna har det ju lite bättre än vad katterna har, lite bättre förutsättningar... Det finns ju fler herrelösa katter än hundar....
Hur kan det bara finnas s.k. människor som skaffar sig en katt, och sen bara slänger ut den på gatan när det inte är roligt längre????!!!!
Hur kan det finnas s.k. människor som skaffar sig en hund, inte har den minsta aning om vilket jobb och ansvar det egentligen är, vilka skyldigheter man har o.s.v, och sen plötsligt inser att "det här va ju inte så kul som jag trodde...." och antingen skiter i hunden eller lämnar iväg den???!!!
Jag blir så jäkla förbannad på "folk" som inte fattar vad det innebär att skaffa sig ett djur!!!
Man har väl för helvete ett ansvar!!!
Innan man ens får för sig att ens tänka tanken på att skaffa hund eller katt ska man tänka både en, två och hundra gånger!.... För det ÄR ingen dans på rosor...! Det ÄR mycket man får uppoffra, mycket av den frihet man hade innan. Så enkelt är det bara.
Jag är väl medveten om att mitt "ungdomsliv" säkert hade vart mycket lättare och friare om jag inte haft Indy. Jag hade kunnat komma och gå och göra som jag själv velat..... Sticka direkt och träna efter jobb, festa o.s.v.
Nu kan jag inte det, för jag har ett ansvar. Som jag villigt tar på mig. Jobbar jag länge kan jag inte sticka och träna på kvällen, för jag vill inte lämna Indy ensam en massa. Det är inte rätt mot honom. Ska vi festa en kväll får mina kompisar antingen komma hem till mig och förfesta, eller så får jag komma mycket senare till förfesten så jag hinner ge Indy mat och rasta honom..
Men jag skulle inte vilja ha den friheten jag snackar om :-)
Jag skulle inte vilja byta Indy mot nånting här i världen! Jag älskar honom av hela mitt hjärta, han är min lilla ängel och ögonsten! och jag ångrar inte för en endaste sekund att jag skaffade honom! :-)

Så alla jävla puckon där ute i vårt avlånga land som bara lämnar sina katter vind för våg, och alla puckon som skaffar sig en hund utan att va 120% på det klara vad det innebär: SKÄRP ER!!! Annars jävlar!

Kollade för övrigt på Nicholas Cage's nya film "Next" igår kväll. GRYMT bra film!
Fy fan va bra den va! Med enormt bra slut!..... Ingenting va egentligen som man trodde, jag bokstavligen hoppade till av förvåning på slutet.... Såna filmer gillar jag stakt :-)
Se den!

Inga kommentarer: