lördag, oktober 27, 2007

1408.....

Va ju på bio igår och såg den nya Stephen King-filmen "1408"....
Svenskregisserad av Mikael Håfström, och jag måste verkligen säga att han gjort ett fantastiskt jobb :-)
Jag förstår verkligen att Mr King himself va nöjd med Håfströms verk :-)
John Cusack (som jag för övrigt bara älskar!... Han är en helt underbar och fantastisk skådis!..) gör en kanon roll och helt otroligt bra prestation som "Mike Enslin". Likaså Samuel L. Jackson.
Har svårt att se att filmen skulle vart exakt lika grymt bra utan dessa två kanon-skådisar.
Själv lyckades jag faktiskt hålla mig från att skrika under filmen, men jag hoppade till några gånger ;-)
Dock långt ifrån så många gånger som killen som satt bredvid Annika hihi. Han bokstavligen hoppade så pass så han nästan flög ur stolen vid x antal tillfällen hahaha. Tyvärr förstörde han lite av det läskiga för när man såg hur han hoppade och slängde sig åt sidan mot sin tjej, så kunde varken jag eller Annika hålla oss för skratt helt....

Stephen King's "1408" är helt klart sevärd, mer än det..... Man bara MÅSTE gå och se den!!!!! Jag garanterar att man inte kommer bli ett dugg besviken!
Ytterligare en King-film jag kommer att se x antal gånger till ;-)

Sitter just nu på jobb, ska få gå hem om knappt en halvtimme .-)
Hade ju egentligen planerat för att bara ta det lugnt och ha en hemmakväll sen, men planerna ändrades lite hihi.
Både min kompis och jag kände oss sugna på att gå ut och festa till det lite ikväll, va ett bra tag sen vi va ute och festade ihop nu.
Ska bli riktigt kul :-)
Börjar inte förrän kl 12.15 imorgon heller + att man ju ska ställa om klockan inatt så man får sova en timme längre imorgon ju ;-)

Inga kommentarer: